Home Trainingen voor beginners Sneller hardlopen met deze 3 tips

Sneller hardlopen met deze 3 tips

3170
1

Sneller hardlopen met 3 tips

Ben jij een fanatieke hardloper, maar lukt het maar niet om het tempo omhoog te schroeven? Of ben je juist net aan het trainen om een bepaalde afstand in een snellere tijd te lopen? Lees dan ons artikel even aandacht door, wij hebben namelijk drie handige tips op een rijtje gezet. Misschien zal jij straks sneller hardlopen door onze tips!

Tip 1: Train afgewisseld

Loop jij elke dag op exact hetzelfde tempo, dan kom je niet echt vooruit. Het is dan slim om te kiezen voor wat meer afwisseling, dan hebben wij het over bijvoorbeeld interval trainingen. Afwisseling is altijd goed, dat zal de snelheid bevorderen. Lang op één tempo blijven lopen zorgt voor een goede conditie, afwisseling heeft een positief effect op de snelheid.

Tip 2: Sprinten op zijn tijd

Loop jij al een tijdje, dan is het handig om de duurloop af te ronden met enkele korte sprintjes. Het is ook slim om halverwege te versnellen. Dit heeft een goed effect op de kracht en dus ook de snelheid. Deze oefeningen moeten rustig worden ingevoerd, begin niet direct te hard. Ontwijk blessures en kies voor een langzame vooruitgang.

Tip 3: Rust goed uit

Trainen kost kracht, het lichaam dient niet te zwaar belast te worden. Doe je dit wel, dan is rust noodzaak. Pak voldoende rust door bijvoorbeeld een rustdag te pakken. Het menselijk lichaam heeft na een intensieve training minimaal 60 uur rust nodig. Dat betekend niet dat je de dag daarna niet mag hardlopen, maar dat de volgende training niet zo intensief mag zijn. Vind een goede balans tussen intensieve trainingen en de (minstens net zo belangrijke) rust.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER